maandag 8 maart 2010

vloerbedekking







Ik zelf hou wel van een planken vloer, maar manlief absoluut niet, die wil behaagelijke vloerbedekking.



We hebben de woonkamer onder handen genomen en dus ook weer nieuwe vloerbedekkig.



Nu is het onze gewoonte om in huis geen schoenen te dragen ( nee, we zijn geen moslims), maar vinden het straatvuil op onze vloerbedekking, waar man en kinderen graag languit op liggen en stoeien , niet zo fris.



Hoe maak ik visite duidelijk , zonder ongastvrij te zijn, dat ik ze liever niet met schoenen in de



woonkamer heb??



Ik kan me voorstellen dat ik mensen met zweetvoeten of gaten in de sokken in een vervelende situatie breng.



Ik kan ook een hoofddoek op doen natuurlijk, dan word het vast makkelijker gerespecteerd !



;-)



Wie weet een goede, en vriendelijke oplossing???



9 opmerkingen:

  1. Ik weet er een.... koop van die ritmiek schoentjes . Zet een mand met die dingen in de gang. En vraag of ze die aan willen trekken. Weet zeker dat het een oplossing is.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi!

    Mijn vriendin is dus wel moslim en bij haar vind ik het heel handig dat ze sloffen in de gang heeft staan, wellicht kan je van die goedkope kopen bij 't Kruidvat ofzo en die in de gang neerzetten voor het bezoek?
    Buitenom dat zou ik gewoon eerlijk zeggen tegen je gasten dat je zuinig bent op je vloerbedekking en liever geen straatvuil erop wil krijgen...dat is echt niet ongastvrij, hoogstens een ietwat vreemde vraag aan een 'gewone' Nederlander...
    Ik had toen met roken ook wat problemen om mensen buiten te laten roken hier...maar toch gezegd, ze komen nog steeds en vinden het nu volkomen normaal :)

    Groetjes, Veronique! Succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Goed idee meiden!
    Ik ga het maar doen.

    haha, ik zie ineens allemaal foto's voor me van verjaardagen, en dan alle visite met dezelfde slofjes aan haha

    Ik voel me zelf al ongemakkelijk als ik bij een peuterverjaardag een feestneus op moet zetten (kun je nagaan)
    Schoenen uit, is een gewoonte van mijn man's kant.
    (ik heb er zelfs ruzie met mijn ma om gehad, omdat die vond dat ik dat niet kon maken, en ze vertikte ook haar schoenen uit te doen)
    Kun je je zo'n situatie voorstellen?

    begon trouwens zaterdagavond al met de buurvrouw.
    Die kwam eens even kijken en aangezien er kippen bij ons los lopen, die wel eens wat latenvalen, ben ik helemaal huiverig voor schoenen op mijn tapijt.
    Nou meiden, ze zei; Ik ga mijn schoenen ECHT niet uit doen.
    Nou zei manlief; dan blijf je toch lekker in de keuken staan!
    En ze ging weer.

    ik voel me dan vreselijk opgelaten.....:-(
    Hopelijk accepteren ze de slofjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Bij mij moeten mensen ook hun schoenen uitdoen nu ik een nieuwe vloer heb. Ik zal zelf altijd voorstellen, als ik bij iemand binnenkom, om mijn schoenen uit te doen. Dat hebben ze er van kleinsaf bij mij ingehamerd. Hahaha...
    Slofjes in een mandje in de gang is een goed idee, vind ik. Mijn vriendin koopt ook van die goedkope slofjes en legt die klaar als ik kom. En het is nog gezellig ook!
    Liefs,
    Ien

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Gut ien, dus zo gek zijn wij niet eens!!!
    ;-)
    Ik vraag bij een ander ook of ik mijn schoenen uit moet doen, en onze kinderen doen het ook automatisch overal.
    Maar hoe zeg je het tegen je visite ien???
    Daar ben ik dan wel heel benieuwd naar.
    O, en je bestelling wil je die al hebben of wil je opsparen??
    We hebben het er heel niet meer over gehad, maar hij ligt er nog voor je hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ha Ha.
    Zouden ze slofjes maat 46 hebben ?
    Ik vind het geen probleem om mijn schoenen uit te doen bij iemand.
    Maar trek ook geen slofjes aan bij een ander.
    Dan maar gewoon op mijn sokken...

    Even wat anders , je heb een problempje met plaatsen op het blog..?
    Te grote openingen tussen je zinnen door...
    dat komt omdat je tijdens je veerhaal typen te vaak opgeslagen heb tussendoor , dan krijg je die grote ruimtes...
    Oplossing:
    Gewoon je bericht opnieuw bewerken dan de grote( openingen)even op backspace drukken een paar keer.
    Dit geld ook voor de foto's die je eigelijk weer wil verwijderen ....
    Bericht opnieuw bewerken dan de( foto/ tekst) blauw maken en dan backspace indrukken en weg is het stukje.
    En emoties poppetjes gaat niet op een blog hahaha. ;-)
    Gr Von

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik moest natuurlijk nog even op je site snuffelen en kwam op je blog terecht! Leuk zeg!
    Ik las met interesse de tips. We lopen namelijk ook niet op onze schoenen binnen en vind het eerlijk gezegd ook niet fris, zeker omdat kinderen heerlijk op de vloer spelen en dan wil je toch graag dat die schoon is?!?!?
    Maar het is gewoon heel moeilijk om zoiets tegen visite/familie te zeggen. Ik geloof eerlijk gezegd ook niet dat ze slofjes zouden accepteren.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Nou scheelt het wel dat we lekker zachte vloerbedekking hebben, dus koud is het niet, mischien zijn slofjes niet eens nodig.
    Ik zelf vind het al vies om bowlingschoenen aan te doen, en zal bij een ander geen slofjes aantrekken, ik heb gewoon mijn sokken aan.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Nou caat het is je gelukt het staat er mooi op de foto's.
    Alleen ik kan niet reageren bij je nieuwe foto's.
    HaHa moet je nog even aan sleutelen.
    Komt wel goed!
    Gr Von

    BeantwoordenVerwijderen